پایپینگ اندیکا صنعت آسیا

اجرا و نصب پروژه های لوله کشی صنعتی

نصب تجهیزات مکانیکال

نصب تجهیزات مکانیکال
در لوله کشی صنعتی استفاده از لوله و اتصالات ، فلنج و شیرآلات صنعتی جهت انتقال سیالات ضروری میباشد. علاوه بر این تجهیرات، یک سری تجهیزات نیز در لوله کشی صنعتی وجود دارد که با عنوان نصب تجهیزات مکانیکال شناخته میشود و نقش بسیار مهمی در لوله کشی های صنعتی دارد.

نصب تجهیزات مکانیکال معمولا برای سیستم های سرمایش، گرما، انتقال، ذخیره و یا جداسازی سیالات بکار میروند. نصب تجهیزات مکانیکال نیازمند افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه میباشد زیرا اگر عملیات نصب تجهیزات مکانیکال به درستی انجام نشود و یا از تجهیزات ارزان و بی کیفیت استفاده شود عملیات لوله کشی و فرایند انتقال سیالات با مشکلات جدی مواجه میشود.

در این قسمت به بررسی نصب تجهیزات مکانیکال اصلی میپردازیم.

  • مخازن افقی/ مخازن: در نصب تجهیزات مکانیکال استفاده از مخازن افقی اهمیت ویژه ای دارد. این مخزن به صورت استوانه بوده که جهت جمع آوری سیالات در اکثر کارخانه ها استفاده میشود.
  • مخازن عمودی: مخازن استوانه ای شکل میباشند که با نام برج های تقطیر نیز شناخته میشوند. از این مخازن برای ذخیره گازوئیل، نفت و یا بنزین در کارخانه ها و صنایع استفاده میکنند.
  • پمپ ها: در نصب تجهیزات مکانیکال پمپ ها اهمیت زیادی دارند. از پمپ ها برای جابجا کردن سیالات تحت فشار از مکانی به مکان دیگر استفاده میکنند. همچنین این پمپ ها سبب افزایش حرکت مواد در داخل لوله ها میشوند.
  • کمپرسور ها: از دیگر تجهیزات مکانیکال در لوله کشی صنعتی استفاده از کمپرسور میباشد. از کمپرسور ها برای انتقال هوا، گاز و یا بخار استفاده میکنند. کمپرسور ها بیشتر در دو حالت گریز از مرکز و رفت و برگشتی چرخان ساخته میشوند
  • مبدل: از مبدل ها برای انتقال گرما از یک سیال به سیال دیگر استفاده میکنند. مبدل میتواند دمای سیال را بالا تر برده و یا دمای آن را سرد تر کند. انواع پرکاربرد مبدل ها شامل مبدل تیوب، مبدل دو لوله ای ، مبدل جوش آورنده، مبدل هوا خنک کن.
  • برج های خنک کننده: آب خنک کننده ای که در داخل مبدل ها حرارت را جذب میکند بعد از مدتی جذب حرارت را از دست میدهد لذا میتوان از برج های خنک کننده جهت پایین آوردن دمای آب استفاده کرد.