پایپینگ اندیکا صنعت آسیا

اجرا و نصب پروژه های لوله کشی صنعتی

لوله کشی صنعتی

لوله کشی صنعتی

به طراحی و اجرای سیستم لوله کشی که براساس قوانین ملی یا بین المللی باشد لوله کشی صنعتی میگویند. معمولا هر کشوری برای اجرای لوله کشی صنعتی خود یک سری قانون و مقرراتی دارد که این قوانین در اجرای لوله کشی صنعتی توسط مهندسان باید رعایت شود. از طرفی دیگر رعایت کردن یک سری استاندارد ها در اجرای لوله کشی صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

از سیستم لوله کشی صنعتی در بیشتر صنایع از جمله صنایع نفت و گاز، صنعت پتروشیمی، صنعت برق، تصفیه خانه و نیروگاه ها استفاده میشود.

سیستم لوله کشی صنعتی چون در بیشتر صنایع حساس کاربرد دارد باید به گونه ای طراحی شود که هیچگونه عیب و خطایی نداشته باشد و بتواند بدون ایراد چندین سال کار کند لذا در طراحی و اجرای لوله کشی صنعتی یک سری اصول باید توسط شرکت مربوطه رعایت شود.

اصولی که در لوله کشی صنعتی باید رعایت شود

• مرحله طراحی و اجرای لوله کشی صنعتی
• محاسبات در لوله کشی صنعتی
• نوع اتصالات لوله کشی صنعتی
• جنس لوله و اتصالات در لوله کشی صنعتی

با رعایت کردن این نکات در لوله کشی صنعتی، سیستم اجرا شده میتواند بدون کوچکترین ایراد و خرابی کار کند.

در لوله کشی صنعتی از یک سری لوله های خاص جهت لوله کشی استفاده میکنند. بیشتر لوله هایی که برای لوله کشی صنعتی استفاده میشوند از جنس فولاد، آلومینیوم، پلاستیک، فایبرگلاس، مس و حتی چوب و یا بتن میباشند.

در لوله کشی صنعتی سه روش مختلف برای اتصال لوله ها وجود دارد

1. اتصالات پیچی
2. اتصالات فلنجی
3. مفاصل جوش داده شده

از لوله کشی صنعتی معمولا برای انتقال سیالاتی در دماهای بالا استفاده میکنند مثل انتقال آب داغ و یا بخار آب داغ. به همین دلیل جهت جلوگیری از تغییر دمای سیال درون لوله های صنعتی، این لوله ها باید عایق بندی شوند تا دمای سیال انتقال داده شده حفظ شود. معمولا برای عایق کاری در لوله کشی صنعتی از خاک دیاتومه، پنبه نسوز (آزبست)، سلولار گلاس، مگنزیا ،(85%) فیبر شیشه و یا فوم پلاستیک استفاده میکنند.