پایپینگ اندیکا صنعت آسیا

اجرا و نصب پروژه های لوله کشی صنعتی

طراحی و نصب پایپینگ صنعتی

طراحی و نصب پایپینگ صنعتی
طراحی و نصب پایپینگ صنعتی از گسترده ترین فعالیت های دانش مهندسی به شمار می آید و معمولا از طراحی و نصب پایپینگ صنعتی در بیشتر صنایع و کارخانه ها از جمله صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، صنعت برق، تصفیه خانه ها و … استفاده میشود.

طراحی و نصب پایپینگ صنعتی چون در اکثر نیروگاه ها و کارخانه های حساس استفاده میشود باید توسط افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه انجام شود و تمامی اصول طراحی، اجرا و تست به دقت باید انجام شوند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

مراحل انجام طراحی و نصب پایپینگ صنعتی

• نقشه P& ID
• نقشه پلات پلان
• نقشه ایزومتریک

اولین مرحله در طراحی و نصب پایپینگ صنعتی آماده کردن نقشه P& ID میباشد. در این نقشه کلیه تجهیزاتی که در هر بخش قرار است استفاده شود مشخص میشود و ارتباط تمامی تجهیزات باهم، روش های کنترل، فاکتور های دما، فشار،متریال ها قابل مشاهده میباشد.

نقشه پلان پلات دومین مرحله از طراحی و نصب پایپینگ صنعتی میباشد. این نقشه مکان های مختلف از مکانی که قرار است پایپینگ در آنجا انجام شود را با جزییات مشخص میکند. این نقشه معمولا تجهیزاتی از قبیل اسپیرها، پایپ رک ها، جایگذاری خطوط لوله را مشخص میکند.

نقشه ایزومتریک سومین مرحله از طراحی و نصب پایپینگ صنعتی به شمار میرود. به وسیله این نقشه میتوان حالت های سه بعدی را در روی کاغذ به صورت دو بعد نشان داد و معمولا این نقشه مشخص کننده اطلاعات تکمیلی از جمله انواع سرجوش ها، اسپول بندی و ومتریال مورد نیاز را مشخص میکند.

طراحی و نصب پایپینگ صنعتی نیازمند مهندسان متخصص در این زمینه میباشد و مهندسان باید بتوانند با کمترین مصالح و اتصالات در لوله کشی، کوتاه ترین مسیر ها را برای خطوط لوله انتخاب کنند.

از طرفی دیگر در طراحی و نصب پایپینگ صنعتی استفاده از تجهیزات باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. آندیکا صنعت یک شکرت معتبر در زمینه طراحی و نصب پایپینگ صنعتی میباشد که با تیم متخصص و حرفه ای خود که دارد میتواند طراحی و نصب پایپینگ صنعتی را به بهترین و یا کیفیت ترین نحو ممکن انجام دهد.