پایپینگ اندیکا صنعت آسیا

اجرا و نصب پروژه های لوله کشی صنعتی

اجرای پایپینگ صنعتی

اجرای پایپینگ صنعتی
طراحی و اجرای پایپینگ صنعتی از فعالیت های مهم در ساخت پالایشگاه، صنایع شیمیایی (نفت و گاز)، نیروگاه، کارخانجات غذایی، صنایع دارویی، مجتمع تصفیه (آب و فاضلاب) و صنایع کودسازی بشمار میرود.

اجرای پایپینگ صنعتی فراینده پیچیده و دشواری دارد که نیاز به همکاری بین واحد های مختلف پروژه را دارد. هدف از طراحی و اجرای پایپینگ صنعتی ساخت یک کارخانه با مشخصات مد نظر، ایمنی لازم و پارامتر های اقتصادی میباشد. از دیگر اهداف اجرای پایپینگ صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• به حداقل رساندن زمان مهندسی و ساخت کارخانه
‌ به حداقل رساندن یا حذف دوباره‌کاری‌های هزینه‌بر
• بهبود قابلیت اجرا
• بهبود قابلیت تعمیر و نگهداری
• بهبود عملکرد سیستم
• سازگاری با الزامات محیط زیستی
• به حداقل رساندن هزینه‌ها

در طراحی و اجرای پایپینگ صنعتی از نقشه های مختلفی استفاده میشود از مهمترین و پرکاربرد ترین نقشه هایی که برای اجرای پایپینگ صنعتی بکار میرود نقشه های سه بعدی میباشند. این نقشه ها بدون مقیاس هستند و از آنها برای نشان دادن مسیر خطوط، طول خطوط و اجزا و اتصالات و نحوه اتصال (جوشی، رزوه ای یا فلنج) استفاده میکنند.

برای آنکه مراحل اجرای پایپینگ صنعتی به درستی پیش رود و نیاز به دوباره کاری نداشته باشد ضروری است که کلیه ایزومترکها با P&ID و Plan از نظر مسیر، طول، کلاس و اجزای تشکیل دهنده باهم مقایسه شوند و کلیه اختلافات پیش از اجرای پایپینگ صنعتی مشخص گردد. این مرحله توسط نیروی اجرایی پروژه صورت میگیرد.

در اجرای پایپینگ صنعتی کلیه اتصالات به غیر از اتصالات پیچ و مهره ای از نوع روزه ای، جوشی و یا کوپلینگی میباشند. چون در اکثر پروژه های پایپینگ تعداد اتصال خطوط زیاد است بهتر است برای انجام بهتر پروژه و اجرای پایپینگ صنعتی بدون ایراد، تمامی اتصالات شماره گذاری شوند و در صورت نیاز اصلاحات مربوطه انجام شود.